måndag, september 5

Sander 4 månader


Sander min söta

Vill sitta (å va e de å, int ska han nu ännu villa sitta)
Arthur använde helt samma stil när han börja fara framåt, huvet i marken och knäna under rumpan och så sparkar man.

Jag förstår inte varför mina barn ska ha så bråttom. Sander blev igår 4 månader och idag ligger han på golvet och sparkar sig framåt 1 meter. Så ska det inte gå till. 4 månaders krabater ska ligga stilla och hållas exakt där de placeras. Så är det.

Sander är lugn och tycker om att följa med och titta. Lite har han börjat främja och är oroliga på nya ställen. I sitt babygym trivs han väldigt bra. Tutten tycker han om och suger mycket på den. När han somnar har han alltide antingen en trase eller sovnalle med sig. Han somnar oftast av mjölk i famnen eller sen av vaggande. Ibland kan han också somna i vagnen om magen är riktigt mätt. Han sover första nattpasset i egen säng och resten bravid mig. På dagen sover han 3-4 gånger, oftast i 45 minuter, ibland i 2 timmar.

Han äter lite och ofta, också nu fast han bara får ersättning. Han har börjat få fast föda och har nu fått plommon och majs. Hur stor han är ser vi på onsdag.

Idag har jag dokumentrat hans matintag och endas gett mat då han bett efter det:

1.30-70 ml
4.00-130 ml
5.30-60 ml
8.15-en tredjedels burk majs (ville inte ha nån mjölk)
8.50- 150 ml mjölk, somna av det (sov 1 h)
11.00-50 ml mjölk, somna av det ( sov 2½ h)
1.45- 80 ml mjölk, mycket kommer upp
2.50-110 ml mjölk, somna av det (sov 40 min)
17.05- 80 ml mjölk
19.00- 60 ml mjölk, somna av det för natten

Totalmängd mjölk: cirka 800 ml



Inga kommentarer: