onsdag, juni 26

Bildbomb

På fredagkväll kom vi tills tugan och här har vi varit sen dess. Jag har varit minimalt på datan och försökt leva i nuet och njutit av mina härliga barn. Jag älskar friheten på stugan och att man hela tiden är ute och inte har några grannar man måste ta hänsyn till eller barn man ska akta och vakta.  


Jag har själv snickrat ihop en trappa av överblivna träbitar. Jag är ingen snickrare och är superstolt över det sneda resultatet. 

Vi har skaffat en trampolin till stugan. Och så finns här trädkoja, lekstuga, sandlåda och nu också en massa leksaker.  Men ingen tv och ingenstans att titta på film. 


Min sötis! Jag sa att han ska charma och så fin han blev. 


Nypotatis och fisk som middag. Och räkröran på maltlimpan är så god. Räkor, philadelphia, dill och limesaft. Receptet var i samarbete nån månad sen. 

Barnen har snickrat med båtar med pappa och nu hamrar och spikar de hela tiden nånstans. 

Arthur har skaffat sig ett husdjur. En svart skalbagge som han tar så väl hand om. Han blev så ledsen när jag föreselog att han sku släppa den fri. Men vad månne skalbaggar äter? Nu har vi gört på gräs och blad. 

Idag gjorde vi en tur till Helsingfors när Micke hade ögoncheck. Där var ganska varmt (30+) och vi åka metro, gick till salutorget, åt jordgubbar, glass, ärter och till stockmann. Sen var det trötta gubbar jag släpa med mig till Gräsviken igen och Sander var helt hyper. Rymde från vagnen, skrek, sprang omkring barfota i butiker och gömde sig....

Arthur gillar kläder och när jag visa denhär så ville han förstås ha den (Sander bara sprang omkring barfota i H&M).

Och på Stockmann bad Arthur att jag sku köpa denhär åt honom och den var ju fin och visa bra smak så den köpte jag med. 

1 kommentar:

Jill sa...

Så stora dina pojkar blivit! Jag har svårt att förstå att vår Lille Jon någonsin kommer att bli sådär stor. :)