tisdag, maj 27

Höstfunderingar

Yipppiii! Jag har slutfört 2 fotoböcker på 132 sidor var (A4 sidor) med en massa foton per sida. Sen har jag ännu påbörjat en tredje som nu ren har 50 sidor. Men nu har jag inget mer att tillägga i dem och kan lämna det tills ifolor har nåt bra erbjudande. Så skönt att äntligen ha det gjort. Tiden jag satt på det är enorm men absolut så värt det.

Vi är hemma igen, kom på söndagen efter att vi varit till Högholmen. Barnen är på dagis och nu ska jag börja fundera på hur jag ska göra hösten. Jag tänker ta emot min studieplats, sku var korkat att inte göra det och jag sku så gärna läsa det. Men nu gäller det mera om jag ska frånvaro anmäla mig på hösten eller inte. Å ena sidan vill jag satsa på babyn och amning och familjen och ta det lugnt i början, å andra sidan sku jag gärna ha nån sidohobby och jag sku gärna få studierna undan snabbt och sen börja jobba nångång också. Men sen om vi får dethär sålt nångång (ser dåligt ut) och ifall vi köper nåt som måste renoveras så blir det för mycket med remont, flytt, studier och baby. Jag vet det nu och har lärt mig av förra gången och eftersom det inte på nåt sätt var idealt så vill jag det inte igen. Jag har insett (i alla fall lite) att man inte alltid behöver vara duktig och klara av allt utan att man nångång måste kunna medge och inse vad som är för mycket. Så med tanke på det borde jag vara frånvaroanmäld. Men sen igen så kanske jag vill göra nån kurs, kanske 1. Mmmh. Kåravgiften är väl dilemmat. En period är 50 euro och det är väl den jag nu överväger om jag ska betala eller inte, alltså om jag alls gör nåt där på hösten eller inte. Otroligt svårt, speciellt då jag är rätt snål och inte gärna betalar i onödan.

Inga kommentarer: