onsdag, november 25

Nu: Köksplaner

Min bloggtakt bara minskar och ändå har jag miljoner saker att blogga om. För fast facebook är helt trevligt när man får synlig feedback och kommetarer så är ändå bloggen så bra som minne och terapeut.

Jag är trött på mig själv. Blir helt galen med mig. Varför kan jag inte bara ta det lugnt? Nu håller jag på att planera köksremont. Det börja från att vår ugn är gammal och dålig. Jag sku byta ut den och bänkskivorna. Sen så kom jag på att jag sku måla köksdörrarna och alla hemska körbärsfärgade ytör. Sen måla jag en del och det var hemskt och nåt jag inte har nerver till överhuvudaget. Så inget alternativ. Idag var vi sen på Keittiömaailma i två timmar och gjorde upp en plan för vårt kök som sku vara så vettig. Då sku köklådorna gå på 6000. Nu ska jag ännu se vad det sku kosta att göra kök via Ikea och sen ska också nån typ från Elega komma till oss nästa vecka om man sen ändå bara sku byta ut dörrarna. Köket är snart 17 år och på många sätt opraktiskt. Jag är ju mest i köket så ett lättskött, praktiskt kök sku ju vara toppen. Men allt kostar ju så grymt.

Varifrån vi kommer till punkt 2 med trött på mig själv. Sökte ett jobb också och var idag på intervju. Det var många sökande och jag var nog inte så smart på intervjun som gick på engelska så ser inte det som en så stor chans att jag får det. Men iaf. Hur sku jag hinna med det? (Det var 25% men sku kanske bli 50%) Jag ska skriva en gradu på våren också.

Jag är helt slut och körde väl idag kväll 7 på en vecka (Micke jobba 3 kvällar, var på spelkväll en kväll och hemma en kväll och nu var det tredje kvällen i rad efter det). Och så ropas det mamma, mammma, mamma och just skrek jag bara tillbaka att jag orkar inte mera. Är helt slut på dethär eviga mammande och att jag gör allt. Inte en måltid som jag inte ställer fram och funderar ut. Sku så vara i behov av en liten paus.

Och vad gör jag då? Jo, sätter bara mera på mig. Kök. Och sen tänkte jag om jag sku få en fotobok gjord före jul. Och sen alla jävla julklappar.

Så trött på mig själv. Och november. Sku älska att bara ligga på en strand i Thailand och låta nån annan se efter mina älskade ungar.

Och vårt kök ja, såhär ser det ut nu, eller ja, då en gång jag hade städat och fota det.
Denhär hörnan är min testhörna och här måla jag vitt och förstörde det och nu är övre hörnhyllan helt borta, dit ska inte heller komma något skåp sen i min plan. 


Här ska jag ta bort alla övre hyllor och göra nedre raden full med lådor. Ugnen ska komma i hörnet närmast klockan sådär upphöjt och spisplattorna ska komma på vänstra sidan fönstret. 

Här ska lavoar flyttas lite och det ska bara vara två hyllor och hörnspis ska flyga ut. 

Inga kommentarer: